Loading

بازی مجازی مار و پله

مسابقه علمی مجازی مار و پله

بازی مجازی مار و پله از یک صفحه بازی ده در ده تشکیل شده است. ۱۰۰ خانه متفاوت که هر کدام به یک فعالیت اختصاص دارد. هر یک از فعالیت‌ها مربوط به دروس مختلف علوم تجربی، ریاضی، علوم اجتماعی، معارف، ادبیات و کارگاه فنی است.

بازی به این شکل خواهد بود که دانش‌آموزان، وارد صفحه بازی می‌شوند و با قرار گرفتن در هر خانه، محتوای فعالیت آن به صورت مجازی برای آنها ارسال می‌گردد و تا زمان تعیین شده فرصت خواهند داشت که فعالیت را تکمیل کرده و برای دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

فعالیت‌های موجود در خانه‌ها خلاقانه، علمی و بازی‌گونه‌اند. گاه به سادگی حل یک مسئله ریاضی و گاه به پیچیدگی بالا رفتن تا قله قاف. در بعضی خانه‌های صفحه‌های بازی به عادت معهود مار و پله، مارها و پله‌هایی وجود دارد که می‌تواند باعث صعود یا سقوط گروه در صفحه بازی گردد.

داوری رویداد

فعالیت‌ها توسط داورهای متخصص ارزیابی و نمره‌دهی می‌شود و نمره‌ای که به آن تعلق می‌گیرد، از ۱ تا ۶، میزان حرکت گروه را مشخص می‌نماید.

در پایان تلاش یک روزه فردی که بر اساس معیارهای داوری (تعداد فعالیت‌های انجام شده، میانگین امتیاز دریافتی، شماره خانه‌ فعلی در صفحه بازی و دریافت امتیازات طلایی و … ) بالاترین امتیاز را کسب کند برنده بازی خواهد بود.

بازی مجازی مار و پله یک مسابقه علمی مجازی است که با هدف توانایی حل مسئله و تصمیم‌گیری، تفکر خلاقانه و انتقادی و بهبود خود پنداره و کنترل هیجانات برگزار می‌شود. مسابقه مار و پله می‌تواند بطور اختصاصی برای دانش‌آموزان یک مدرسه یا نهاد خاص برگزار می‌شود.

این مسابقه کاملا به صورت مجازی بوده و دانش‌آموزان می‌توانند بدون حضور در مدرسه و از منزل در این برنامه شرکت کنند. همچنین تمامی فعالیت‌هایی که طراحی شده‌اند قابلیت انجام در محیط خانه را داشته و از آنجایی که با مشارکت والدین همراه هست، باعث بوجود آمدن نشاط و تحرک علمی در خانواده می‌شود.

مار و پله

درخواست مسابقه مجازی مار و پله

آخرین مقالات معید

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *